Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

Μόδα είναι (έγινε...) θα περάσει;

Τελευταία έρχομαι αντιμέτωπος με πολλές αντί-χιπστερικές διαδικτυακές εκδηλώσεις αυτού του τύπου. Το χιπστερικό στυλ όχι μόνο δεν πνέει τα λοίσθια όπως πολλοί θα ήθελαν αλλά τουναντίον καλά κρατεί. Πού οφείλεται λοιπόν όλη αυτή η πολεμική;
Όπως ήδη έχω γράψει στην πρώτη κιόλας ανάρτηση του μπλογκ : "Στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι  υιοθετούν αυτό το στυλ μόνο και μόνο επειδή έχει γίνει του συρμού θέλοντας να μοιάσουν στον Ricki Hall, ιδίως στην γκέι κοινότητα, και όχι τόσο ενσυνείδητα. Μπορείτε κάλλιστα να δείτε μια "κομμώτρια" δυτικών προαστίων, μια πωλήτρια στα ZARA  (πόσο σνομπ ακούστηκε αυτό...) ή έναν ποδοσφαιριστή με πνευματικό επίπεδο κάτω του μετρίου να διαθέτει όλα τα εμφανισιακά γνωρίσματα ενός λόγιου χίπστερ.  Μέχρι και πωλητή ζαρζαβατικών  "χίπστερο" στην λαϊκή της γειτονιάς μου έχω δει... Συνεπώς η μοναδικότητα, ως κύριο γνώρισμα της εμφάνισης του χίπστερ τείνει να εξαφανιστεί αφού το lifestyle σταδιακά αφομοιώνει και κατηγοριοποιεί  τον ενδυματολογικό του κώδικα. O χίπστερ θεωρεί ότι ανήκει σε μια κοινωνική ελίτ ενάντια στην κατεστημένη, εμπορική αισθητική. Καθώς για τους πολέμιούς του ακροβατεί μεταξύ εκκεντρικότητας και κακογουστιάς, ενώ για τους υπόλοιπους η εξωτερική εμφάνισή του  αποτελεί μία ακόμα "μόδα" που θα περάσει, κανένας χίπστερ που σέβεται τον εαυτό του δε θα παραδεχθεί ποτέ πως ανήκει στιλιστικά στο κίνημα (θεωρεί μάλιστα τον όρο υποτιμητικό & επικριτικό) κι ας έχει ενστερνιστεί αρκετά από τα στερεότυπα  "κλισέ" του (γυαλιά, μούσια, στενά παντελόνια κλπ). (...) Η ψυχαναγκαστική σχεδόν εμμονή του γνήσια κομψευόμενου με άποψη  χίπστερ, στο να διαφοροποιείται από τους άλλους προβάλλοντας στοιχεία της προσωπικότητάς του μέσα από τις στιλιστικές του επιλογές και όχι ακολουθώντας την εκάστοτε μόδα,  ίσως είναι το στοιχείο εκείνο που τελικά θα τον κάνει να ξεχωρίσει όταν αυτό που σήμερα καλούμε hipster κουλτούρα θα εκπνεύσει δίνοντας αναπόφευκτα τη θέση του σε κάποια νέα τάση."
Το θέμα είναι πως όλο και περισσότερο mainstream μέχρι πρότινος τυπάδες και πιτσιρικάδες υιοθετούν τα μούσια και το πομπαντούρ χτένισμα εκλαϊκεύοντάς τα και επιτίθενται στους γνήσιους χιπστερς που πρώτοι αυτοί τα καθιέρωσαν ως μέρος της συνολικής τους εναλλακτικής εξωτερικής εμφάνισης.
Ήδη υπάρχει ένα νέο "είδος", οι επονομαζόμενοι YUCCIES (Young Urban Creatives)... Δεν έχουν την εμμονική τάση των hipsters με τις εξεζητημένες κώμες, τα γένια & τα υπερβολικά τατουάζ εντούτοις υιοθετούν το εναλλακτικό ντύσιμο τους στην καθημερινότητα. Ανήκουν συνήθως στην ευκατάστατη αστική τάξη, έχουν κάποια τυπική μόρφωση, ζηλεύουν τη δημιουργικότητα των χίπστερς αλλά τη συνδυάζουν με την επιχειρηματικότητα του γιάπη. Θέλουν το 'ψαγμένο' και σοφιστικέ λούστρο αλλά και χρήματα στην τσέπη...



Η νέα τάση : YUCCIES !!!

Σχετικοί σύνδεσμοι:
ÓΑλέξανδρος Κεφαλάς  2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου